Ce probleme are VW Phaeton?
In ultimii ani multi au descoperit limuzina VW Phaeton si au inceput sa puna intrebari despre acest model. Multe dintre parerile intalnite pe net sunt destul de irelevante deoarece nici macar proaspetii proprietari sau cei care au avut putin de-a face cu acest model nu stiu, de fapt, prea multe. VW Phaeton este un model mai rar, neobisnuit, ajuns destul de recent si pe la noi (acum vreo 5-6 ani).
Care sunt principalele probleme ale acestei limuzine VW? Ca proprietar de Phaeton de patru ani pot sa-mi exprim o parere destul de corecta, mai ales ca in tot acest timp am putut citi multa informatie (forumuri, documentatie oficiala ...) despre acest model deosebit VW.
In Vest este cunoscut Phaeton-ul ca fiind o limuzina pretentioasa, complexa si foarte costisitoare. In Romania, insa, masina asta nu este prea cunoscuta si din aceasta cauza de multe ori este subevaluata, fiind tratata ca ceva de genul "doar un VW mai mare". O abordare total gresita si, posibil, paguboasa! Poti cumpara un Phaeton cu 5-7000 de euro iar intretinerea acestei limuzine sa te coste cam la fel, poate chiar mai mult in 2-3 ani. La fel e si la Bentley (una de doar 15.000 te poate duce inca odata pe-atat) sau clasa S de la Mercedes. A mea, cu motorul cel mai mic de 3.2 V6, chiar si daca ar fi stat nemiscata patru ani tot m-ar fi costat 20.000 lei (4000 euro, impozit 4800 lei/an). Multe limuzine cu probleme pot fi cumparate relativ ieftin tocmai din cauza costurilor enorme de intretinere. Cand un amortizor de Phaeton original, nou, costa 10.000 lei intelegi de ce un model Phaeton cu probleme costa relativ ieftin. Sa le schimbi pe toate patru ca sa te bucuri cum trebuie de masina te-ar costa inca aproape 10.000 euro. Despre consumul de combustibil nu mai vorbim. Cine isi cumpara o limuzina de 2.5 tone isi mai pune intrebarea asta? Acum intelegeti de ce exista limuzine Phaeton chiar si cu doar 5-7000 euro?
Care sunt problemele tehnice ale limuzinei VW Phaeton?
1. Electronica
Este prima problema si cea mai complicata deoarece vorbim de multe module electronice, relee, sigurante, motorase, senzori toate acestea fiind interconectate. Exista interfete VCDS cu ajutorul carora pot fi identificate erorile (si sterse). Folosesc si eu una si isi face treaba destul de bine. Sunt relativ ieftine si se gasesc usor pe net.
2. Navigatia
Nu se defecteaza usor asa cum s-ar putea intelege dar, dupa 250.000-300.000 de km va poate "lasa". Eu am schimbat-o imediat dupa ce am adus-o din Olanda - n-am mai avut nicio problema cu ea de patru ani.
3. Cutia automata
Si aceasta se poate defecta, dar vorbim de kilometraje mari, modificare soft (la motoarele diesel) sau fortare excesiva (drifturi, "gogosi" ...). Nu am prea auzit de Phaeton sa-i "cada" cutia daca acesta are un 150.000 km la bord, atent intretinuta.
4. Mecanism deschidere/inchidere portbagaj
Sistemul de deschidere/inchidere portbagaj proiectat de inginerii de la VW pentru aceasta limuzina este unul destul de sofisticat format din parghii, sistem hidraulic, module electronice, motorase, butoane. Pentru situatii de urgenta are si o deschidere mecanica, din cheie, camuflata de sigla. Daca s-ar intampla ca sistemul mecanic sa nu poate functiona si sa nu mai aveti nici curent in baterie e o mare problema deoarece bancheta din spate nu se scoate deloc usor (singura solutie ca sa mai ai acces la portbagaj).
In timp sistemul acesta sofisticat, complex, se poate defecta (in general de la cabluri intrerupte sau module electronice). Multe Phaeton-uri cu kilometraj mare au diverse probleme la acest capitol. A mea, de exemplu, nu mai vrea sa declanseze inchiderea portbagajului din buton decat daca las portbagajul putin mai coborat.
5. Bandourile de pe usi
VW Phaeton are la baza usilor niste bandouri de cauciuc. Acestea se pot dezlipi sau deforma in timp. Atentie! Vorbim tot de masini cu kilometraj mare.
6. Aeroterma si motorase stergatoare
Si acestea pot "pica" dupa 250.000km.
Cam astea sunt, in mare, problemele specifice modelului VW Phaeton. Restul sunt probleme pe care le poate avea orice masina cu kilometraj mare: amortizoare uzate, probleme la pivoti, bucsi, bielete ... Le puteti intalni si la Bentley, clasa S, BMW 7 ..., nimic deosebit.
Observati ca vorbim, in general, de probleme cauzate de kilometrajul mare al masinii. La un VW Phaeton cu kilometraj mare puteti intalni multe defecte vizibile sau ascunse (mai simple sau mai complicate) deoarece este o masina complexa, greu si costisitor de depanat. Un Phaeton poate circula si cu mici defecte ascunse - problema apare atunci cand acestea se tot aduna declansand, la un moment dat, o problema complexa care va necesita depanare.
Un VW Phaeton bun costa mult
Kilometrajul mare la un Phaeton poate insemna probleme mari. Nu ma refer la motoare caci acestea sunt destul de fiabile daca sunt bine intretinute ci la restul reperelor. Daca ar fi sa mai cumpar un Phaeton as cumpara unul cu pana in 150.000 km, diesel, dupa 2010 (facelift), verificata la reprezentanta VW (in Germania). Asa ceva, insa, nu poti cumpara sub 10.000 euro.
Un VW Phaeton W12 (limuzina de top) cu un asemenea kilometraj poate costa enorm, una 2003 plecand de la 10.000 euro. Daca vrei una cu facelift poti plati chiar si cateva zeci de mii de euro (prima a aparut la aproape 40.000 euro - an 2010). Ce nu prea stiu romanii este faptul ca o limuzina VW Phaeton cu adevarat buna costa foarte mult.
In Ro nu sunt prea cunoscute realitatile legate de acesta limuzina. Multi vad doar sigla VW si trag concluzii pripite nestiind despre ce este vorba.
VW Phaeton este o limuzina mare, lata, luxoasa, impozanta, te poate pacali repede. Multi ajung sa-si cumpere un Phaeton cu doar 5-7000 euro apoi incep sa se planga peste tot ca masina e stricacioasa. Nimeni nu se intreaba, insa, de ce costa doar 5-7000 de euro o ditamai limuzina, copie Bentley? Va asigur ca exista motive intemeiate! Una cu multe defecte, nereparate la timp, poate fi data si degeaba si tot trebuie sa te gandesti daca s-o iei (e cazul si altor masini de lux). V-o spun ca proprietar de Phaeton, stiind ce costuri au piesele, manopera si intretinerea anuala. Daca cumperi una ieftina, cu multe defecte, experienta cu Phaeton-ul (care trebuia sa fie una placuta) se poate transforma in ceva tragic, deprimant.
Daca doriti sa cumparati o asemenea limuzina fiti atenti, in special, la cele enumerate mai sus. Indicat ar fi sa-i faceti un test mai amplu la reprezentanta. Cereti vanzatorului si un test drive de cateva zeci de km - in mers pot fi identificate si alte probleme (puteti observa cat de usor schimba cutia, posibila supraincalzire a motorului, anumite batai, planetare defecte, posibila aparitie a unor mesaje de avarie in bord ...). Dati volumul la maximum (cu bass) si verificati toate difuzoarele (se schimba greu). De amintit si faptul ca exista doua versiuni de caroserie Phaeton: lung si scurt!
Cam asta e! Nu uitati cel mai important sfat: daca doriti sa cumparati o asemenea limuzina incercati sa gasiti una cu kilometrajul cat mai mic!
Comentarii
Trimiteți un comentariu